מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייה
סגירה

מוזיאון מפגש התרבויות בדובאי

הכירו את יעל גרפי – בוגרת בית הספר לתיירות, מדריכת טיולים ומנהלת את מוזיאון "מפגש התרבויות" ("Crossroads of Civilization Museum") הממוקם בדובאי שבאיחוד האמירויות.

ב-02.12.2020, יום איחוד האמירויות, עלתה יעל גרפי על הטיסה המסחרית הראשונה לדובאי מישראל. היא לא חשבה שהיא תתאהב במדינה ותישאר שם כ"כ הרבה זמן. המוזיאון היתה הסיבה שהשאירה אותה שם.

המוזיאון ממוקם בבית השייח האשר בין מכתום אל מכתום. בית השייח ממוקם באזור מיוחד - השינדגה – ובו למעשה מפגש בין האזור הישן/העתיק לקריק של דובאי: צד אחד של המוזיאון ממוקם בנמל הישן, המפרץ הערבי והאזור העתיק, וצידו השני פונה לקריק.

מוזיאון מפגש התרבויות בדובאיצילום: יעל גרפי

בהרצאה תקבלו מיעל סקירה קצרה על העבר של האמירויות ודובאי, על ההיסטוריה, המסורת, האנשים והתרבות. כמובן שהיא מספרת על המוזיאון ועל מה שמנחה אותם, ובכלל את מה שמקדם את האמירויות – סובלנות.

המוזיאון נוסד בשנת 2012 במטרה לשקף את ערכי איחוד האמירויות דרך הקשרים החיוביים של נוסעים, סוחרים ותרבויות שחלפו באזור. תמצאו בו גלריות שונות ומגוונות כמו: גלריית ארץ הקודש, גלריית זיכרון השואה, מוזיאון כלי נשק, מוזיאון כתבי היד וספרים עתיקים ועוד.

>> להורדת המצגת - מוזיאון התרבויות בדובאי

אולי יעניין אותך גם...