מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייה
סגירה

כך תעברו טיסה לחו"ל עם הילדים בשלום

אז הצלחתם להוציא דרכון, הזמנתם חבילת נופש מושלמת שאפילו לא עלתה ביוקר. והנה, עכשיו קלטתם – אחרי כל כך הרבה זמן שלא יצאתם מהארץ זה עומד לקרות – אתם טסים לחו"ל. עם הילדים. אז לפני שהפניקה משתלטת עליכם, ובטרם אתם מתקשרים לבטל את העסקה, הנה כמה טיפים שיסייעו לכם לצלוח את החופשה המשפחתית בשלום. כן, כן, אפילו אם הזאטוטים מצטרפים אליכם. עם קצת הכנה מראש, גם הטיסה וגם הנופש יעברו בנעימים ויש סיכוי שגם יישארו לכם זכרונות מתוקים.

להתכונן לתורים בשדה התעופה

במשך תקופה ארוכה השמיים היו סגורים בגלל מגפת הקורונה. סגרים וגלים הרחיקו אותנו מחופשות משפחתיות שתכננו לקחת. והנה, הכל פתוח ולנו נותר לבחור לאן נוסעים. ואז, אחרי שכבר הזמנו את הנסיעה המיוחלת אנחנו מגלים – לא רק אנחנו בדרכים, למעשה – כמעט כל העולם. עם פתיחת השמיים אנחנו עדים לתורים בשדה התעופה. זה נראה שכולם נוסעים. חברים דיווחו לכם שחיכו שעות בתור לבידוק הביטחוני, בני משפחה אמרו שלא הספיקו בכלל בדיוטי פרי ובתקשורת מפרסמים על טיסות שמתבטלות וטייסים ש"חולים" במחלות מסתוריות.

אז נכון, מצב התורים בנתב"ג הוא לא פשוט, ורק המחשבה על ההמתנה המתמשכת שממתינה לנו בהגעינו לשדה גורמת לנו לעצבים. להוסיף לכל הסיפור הזה ילדים חסרי סבלנות – זה בכלל מאתגר.

אז מה עושים? נערכים מראש לקראת ההגעה לשדה. אם אתם יכולים לטוס בימים שבהם מספר הטיסות קטן יותר כמו בסופ"ש – עשו זאת ותחסכו זמן המתנה יקר. במידה וזה לא מתאפשר נצלו את החברות המציעות שירותי VIP בשדה. חברות אלו, בסכום לא גבוה שמסתכם בכמה מאות שקלים לקבוצה של 8 אנשים, יקצרו את זמן ההמתנה בתורים בנתב"ג ויסייעו לכם במעבר בין עמדות הבידוק והדרכונים עד לטרמינל.

עשו צ'ק-אין מוקדם

בדקו עם חברת התעופה לגבי ביצוע צ'ק אין מוקדם. מרבית החברות מציעות את השירות הזה באתר האינטרנט שלהן באופן קל מהיר ומקוון. תתבקשו למלא את פרטי הנוסעים, לבחור מושבים (בחלק מהמקרים תצטרכו לשלם על בחירתכם) – והנה חסכתם לכם עוד תור בנתב"ג.

עדיין, בשאלה כמה זמן צריך להיות בשדה התעופה לפני הטיסה, עדיף לקחת מרווח של זמן. עד שהגיעה הקורונה לחיינו נהוג היה להגיע כשלוש שעות לפני הטיסה לשדה. אולם, מאז החלו העומסים רצוי להגיע אף לפני כן, ובימי העומס של הקיץ אף ארבע וחמש שעות לפני השעה המיועדת.

הכן את ילדך לטיסה

בין אם אתם נוסעים עם תינוקות, פעוטות או ילדים גדולים יותר – טיסה (בייחוד עם היא ארוכה) האי לא פיקניק. הכינו את עצמכם ואת ילדכם מראש: ציידו כל ילד בתיק אישי, אפשרו לו אף לארוז אותו לבד, זה יצור אצלו תחושת ביטחון ואחריות. תדאגו שיהיה בתיק צעצוע או חפץ שאליו הוא קשור. הצטיידו בפעילות פנאי לטיסה – דפי צביעה, משחק (כזה שלא יתפזר לכם בכל המטוס), קלפים וספרים. וגם אם אתם מאלו המגבילים את זמן המסך, אפשרו לילד לצפות בטאבלט או אפילו לשמוע שירים.

אוכל, שתיה ובגדי החלפה

הכינו חטיפים או אוכל קל, שכן לא בכל הטיסות מגישים אוכל. במידה ומגישים אוכל, לא כל הילדים מגלים סבלנות עד להגעתו. הביאו עמכם שקיות אשפה – כך לא תיאלצו להמתין עד להגעת הדיילים שיאספו את מגשי האוכל. בתום הארוחה השליכו את המגש של ילדיכם לשקית והניחו מתחת למושב והוא יוכל לשוב לעיסוקיו. הגיעו לטיסה עם בקבוקי פלסטיק ישנים של הילדים, כאלה שלא אכפת לכם לזרוק ומיד עם עלייתכם למטוס בקשו מהדיילים למלא עבורכם במים. הצטיידו בסוכריות או במסטיקים. אלה יסייעו לילדים בעת ההמראה והנחיתה.

במידה ומדובר בתינוקות – הצטיידו מראש בבקבוקים, תחליפי חלב או אוכל מרוסק – בהתאם לשלב בו הם נמצאים. אצל תינוקות אל תשכחו מלאי של טיטולים ובגדי החלפה.

בטרם נטוס

בין אם אתם טסים לבדכם, ובין אם מצטרפים אליכם תינוקות, פעוטות או אפילו ילדים גדולים לנסיעה המיוחלת, חשוב להיערך מראש. דעיכתה של הקורונה ופתיחת שערי השמיים לימדו אותנו שאף שבילינו זמן רב קרוב לבית, עדיין כולנו מייחלים להמשיך ולראות את העולם.  כדי שהתורים בשדה התעופה יהיו עבורנו נסבלים – חשוב להיערך מראש, לדעת כמה זמן צריך להיות בשדה התעופה לפני הטיסה ולנסות לצמצם את השהות שלנו במקום, בין באמצעות צ'ק אין מוקדם ובין אם בצמצום הכבודה שניקח עמנו. נסיעה מהנה.