מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייה
סגירה

טיולים מאורגנים בארץ – אחרים יארגנו, אתם תבלו

מה גורם ליותר ויותר ישראלים לצאת לטיולים מאורגנים בארץ? בשנים האחרונות הולך וגובר הביקוש לטיולים מאורגנים בארץ. יש לכך כמה סיבות מוצדקות, כולן הופכות את הטיול המאורגן בישראל לאטרקטיבי במיוחד. כך תארגנו את הטיול הבא שלכם.

השפעות הקורונה

כבר כמעט שכחנו, רובנו לפחות, שבמשך שנתיים התמודדה ישראל, לצד העולם כולו, עם התפרצות של וירוס זר ולא מוכר בשם קורונה. בשנה החולפת, הפסקנו עם הבידוד, עם המסכות ועם אינסוף הבדיקות, אך השפעתה של המגיפה עדיין נותנת את אותותיה.

במהלך שנת 2022 נפתחו בחזרה השמיים וחזרנו לטייל ברחבי העולם, כמעט או בכלל ללא מגבלות של בדיקות וחיסונים לנגיף הקורונה. ואכן, נראה כי כולם מבקשים לטוס, לטייל, להזמין חופשה. הביקוש האדיר לנסיעות הוביל לעומס עצום על שדות התעופה, על רשות האוכלוסין ובכלל. אנחנו מתקשים להוציא דרכון, מפחדים מהעומס האדיר בשדה עצמו ובכלל, אם יש משהו שמגפת הקורונה לימדה אותנו הוא שעדיף לצפות מראש את הנורא מכל, את חוסר הוודאות. למדנו בתקופת המגפה שבכל פעם שאנחנו עוזבים את ישראל – התוכניות שלנו עשויות להשתנות במקרה של התפרצות של הווירוס במקום כזה או אחר, הנחיות חדשות שצצות כאן אצלנו ובעולם כולו – והחוסר ודאות הזה עבר להיות דבר מנחה בחיינו.

כך, שהמגמה אצל מטיילים משתנה ובמקום לטוס, לחפש טיולים בארץ זרה, רבים מעדיפים להישאר ליד הבית. לטייל באזור המוכר, או לגלות מקומות חדשים ליד הבית – תרבויות חדשות, ללמוד את ההיסטוריה.  

קח מקל, קח תרמיל

היתרונות ביציאה לטיול מאורגן הוא ראשית בארגון שלו. יש מי שמתאם את כל הלוגיסטיקה הכרוכה במסלול, החל ממקומות הלינה, ההסעה והאוכל. אנחנו, כמשתתפים בטיול רק צריכים להגיע, להקשיב לדברי המדריך ולהתרווח בנוחות. לטיולים מאורגנים יש לרוב פרוטוקולי בטיחות כדי להבטיח שהנוסעים יישארו בטוחים ומאובטחים בזמן הנסיעה, במיוחד באזורים לא מוכרים או מרוחקים. חיסכון בעלויות: טיולים מאורגנים מציעים לרוב תעריפים מוזלים להזמנות קבוצתיות, מה שיכול לחסוך לך כסף בהשוואה לביצוע ההזמנה בצורה עצמאית.

ללמוד ממדריך הטיול

טיולים מאורגנים מלווים לרוב במדריכים המעשירים את המטיילים בהיסטוריה, בגיאוגרפיה או בתרבות של המקום אליו הם מגיעים. את הטיולים בחו"ל מלווים מדריכי טיולים מוסמכים ואת אלו המתקיימים בארץ – מורי דרך. השימוש במדריך במהלך הטיול המאורגן מוסיף ערך מוסף ברבדים רבים. מדובר במדריכים בעלי ידע רלוונטי לטיול ויש בידע הזה לחשוף את המטיילים, בוגרים וצעירים, לדברים שלא הכרנו – להציע זוויות חדשות למקומות שכבר היינו בהם ובכלל לתת לנו מהידע שלו.

הערך המוסף הוא לא רק לבוגרים, אלא גם לילדים. טיול מאורגן הוא דרך מצוינת לחנך את הדור הבא לאהבת הארץ, להתחשבות בסביבה, להכרת ההיסטוריה דרך הרגליים, דרך המקומות העתיקים הרבים שבארץ, דרך הצמחים, החי או תוואי השטח.

למי מתאימים טיול מאורגן?

טיולים מאורגנים הפכו בשנים האחרונות ליותר ויותר פופולאריים, גם בחו"ל וגם בישראל. בשל כך נוצרים ונפתחים מדי יום רישומים לטיולים מאורגנים בכל המינים, הסגנונות והאפשרויות, רק צריך לדעת לבחור.

ישנם טיולים מאורגנים בכל רחבי הארץ, בדרגות קושי שונות ובאורכים שונים. יש טיולים הנמשכים יום אחד בודד ואלו הכוללים לינה. טיולים מאורגנים המתמקדים באוכל, בקולינריה של המקום או מסעות בשמורות השונות.

לפני רישום לטיול מאורגן חשוב לדעת מה מתאים לנו, כיחידים או כמשפחות. הורים לילדים קטנים יעדיפו אולי טיולים מאורגנים בארץ ליום אחד ובנוסף יעדיפו מסלול קליל, משפחות הכוללות מתבגרים יתכן ויעדיפו מסלולים מאתגרים יותר וטיולים ארוכים יותר. טיולים מאורגנים למשפחות זו הזדמנות מצוינת לאפשר לילדים להתחבר עם ילדים נוספים ומשפחות חדשות. ילדים נהנים מטיול בטבע כשהם בחברת בני גילם וטיולים מאורגנים למשפחות מאפשרים זאת בצורה נוחה, מאורגנת ובראש שקט.

אבל טיולים מאורגנים לא מיועדים רק למשפחות. למעשה מדובר בקרקע פורייה להיכרויות חדשות, ליצירת קשרים עם מי שלא היינו זוכים לפגוש אלמלא הטיול. טיולים מאורגנים בארץ לגמלאים הופכים ליותר ויותר מבוקשים. טיולים אלו מאפשרים לבני הגיל השלישי מפגש עם בני גילם, לטייל בקבוצה מבלי להיות לבדם, ליהנות מהדרכתם של מורי הדרך וגם מהביטחון לשלומם הגופני על ידי הגוף המארגן.

טיולים מאורגנים לכל נושא

לאור הפופולאריות ההולכת וגדלה של הטיולים המאורגנים, הן בארץ והן בחו"ל, ניתן היום למצוא טיולים מאורגנים לפי קונספט מסוים, הכל בהתאם לטעם המועדף. ישנם טיולים לפי גיל, טיולים לרווקים או לנשים והרשימה הארוכה. בנוסף, ישנם טיולים המציעים מסלול בהתאם לתחומי העניין של המשתתפים, למשל טיולים לחובבי אומנות, אוכל, אטרקציות אתגריות וכן הלאה. נראה, כי כל אחד יכול למצוא את הטיול שיענה בדיוק על הצרכים והרצונות שלו – לכם רק נותר להצטרף.