מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייה
סגירה

קום והתהלך בארץ – בין שלל יקביה

מבלי לשים לב, הפכה ישראל למעצמת יין של ממש. במקומות שונים ברחבי הארץ – מצפון ועד דרום, נפתחו יקבים, חלקם יקבי בוטיק ביתיים וחלקם גדולים. רבים מבין היקבים פותחים את שעריהם לסיורי מבקרים, מאפשרים ללמוד על תהליך הכנת היין ועל הייחודיות של יקב זה או אחר. מי שחובב יינות וודאי ייהנה מהביקור וגם מטעימות היין המוצעות במהלך הסיור. אספנו כאן מספר יקבים מומלצים לסיור, שימו לב שבחלק מהמקומות יש צורך בתיאום מראש.

יקב רמת הגולן

יקב רמת הגולן נחשב לראשון שקם ברמת הגולן. היקב נוסד בשנת 1983 על ידי 8 קיבוצים ומושבים והפך, ברבות השנים, ליקב מוביל בישראל. ליקב ארבע סדרות עם מגגון של זנים וסגנונות – הר חרמון, גולן, גמלא וירדן.

מרכז המבקרים של יקב רמת הגולן מציע מגוון פעילויות במקום, כמו אירועים אירוח וכדומה. במקום ניתן לבחור בין מספר סיורים שונים. ניתן להצטרף לסיור קלאסי הכולל הדרכה על תהליך ייצור היין, ביקור באולם חביות וטעימה מיינות היקב. חובבי האירוח המפנק יכולים לבחור בסיור VIP שכולל אירוח אישי עם מדריך יין מקצועי, סיור ביקר, טעימת יינות ועוד. ביקר מבהירים כי מדובר בסיור המיועד למביני יין ולמי שרוצה להעמיק בעולם היין ונפלאותיו. בנוסף, מציע מרכז המבקרים סיור כרמים או סיור טעימות במרכז המבקרים. מרכז המבקרים פתוח בכל ימות השבוע פרט לשבתות ולחגים.

יקב פלטר

יקב פלטר הוא יקב משפחתי, שגדל והתרחב בשנים האחרונות, והנמצא בקיבוץ עין זיוון. היקב הוקם בשנת 2001 במשק המשפחתי של משפחת פלטר ובהמשך עבר לרמת הגולן. בשנים האחרונות מיוצרים ביקב כ-150 אלף בקבוקים בשנה ולצד הרחבתו התפתחה פעילות המשפחה לתחומים חדשים ובהם מזקקה לייצור אלכוהול.

ליקב מרכז מבקרים הפתוח בכל ימות השבוע. הישיבה היא על בסיס מקום פנוי ברחבת היקב ולא ניתן להזמין מקום מראש. במרכז המבקרים ניתן לטעום ממגוון היינות והתזקיקים ולרכוש כוס או בקבוק לישיבה במקום. במרכז פועלת גם מעדנייה בה ניתן לרכוש גבינות עיזים תוצאת בית. 

במהלך השבוע ניתן להצטרף לסיור, הנגיש גם למי שמתנייד בכיסא גלגלים. בסופי שבוע לא נערכים סיורי יין.

יקב כרם מוסקט

כרם המוסקט נמצא במשק של משה פארן במושב מישר. פארן, חקלאי ואיש הייטק חבר לנתן ליפשיץ, שהינו יוצר סרטים ויינן וביחד הם הקימו יקב בוטיק באזור השפלה. היקב החל לשווק יינות בשנת 2015.

ביקב מרכז מבקרים וחנות. ניתן להצטרך לסיור הדרכה בתשלום כולל טעימות. בסיור תקבלו הסבר על כרמי הענבים, תהליך הייצור מרגע קבלתם, שלב ההתססה והעברה לבקוק והוא כולל תצפית לחדר החביות. לאחר הסיור ניתן לרכוש מיינות היקב. תוכלו לקנח בכוס יין עם נשנושים וגבינות בחנות הכרם.

במהלך השבוע ניתן לתאם ביקורים ובשבת פתוח מרכז המבקרים החל מהשעה 10 בבוקר.

יקב עמק האלה

יקב עמק האלה נוסד בשנת 1998 באזור היסטורי שנודע בימי קדם בזכות היינות שיוצרו בו. בעלי היקב מגדירים אותו כיקב ESTATE כלומר יקב המייצר יינות פרימיום מכרמים שבבעלותו הבלעדית, תוך שליטה בתהליך גידול הענבים.

במרכז המבקרים של יקב עמק האלה מתקיימים באופן תדיר סדנאות יין המלוות בהסברים חווייתיים על האזור כולו, הכרמים, אופן הכנת היין והייחודיות של היקב. בסדנה תלמדו איך לטעום יין, תתנסו במונחי בסיס של עולם היין, תתוודעו להליך ייצורו ועוד.

הסדנאות מוצעות עבור זוגות וכן קבוצות קטנות או גדולות. ישנן מספר סדנאות שונות, משתנות בהתאם למחיר והקבוצה. בימי שישי מתקיימים מסלולי טעימות מיוחדים הכוללים טעימה של 4 יינות מסדרות שונות של היקב בעלות של 80 שקלים. יש צורך בתיאום הגעה מראש.

 

יקב בנימינה

יקב בנימינה הוקם בשנת 1952 על ידי יוסף זלצר, שעלה לישראל מהונגריה עם חלום להיות יינן. היקב נקרא תחילה "אליעז" על שם בנו של זלצר שנפל במלחמת השחרור. במהלך השנים החליף היקב מספר בעלים, אך תמיד נותר בבעלות פרטית. באמצע שנות ה-90, לאחר שנרכש על ידי צמד קולנוענים, שינה את שמו ל"יקבי בנימינה". בהמשך, בשנת 2008 נמכר פעם נוספת לקבוצת משקיעים פרטיים שהתחברו לחזון היקב ולפוטנציאל שבו.    

ביקב פועל מרכז מבקרים החושף את הבאים בשעריו לעולם היין העשיר והמגוון של יקב בנימינה. במרכז מתקיימים סיורים והדרכות כמו גם ביקור במבנה המרשים של היקב לצד טעימות ממיטב היינות.

סיור ביקב טעימת יינות מודרכת – סיור שמשכו כ-45 דקות והוא כולל סקירה היסטורית של מפעל הבשמים של הברון רוטשילד (מי שהקים את בנימינה) ושל תהליכי העבודה של היקב. הסיור כולל טעימת יינות.

סדנאות VIP – סדנה מורחבת, באורך של כשעה, הסוקרת את תהליכי הייצור והאחסון של עולם היין. סדנה זו כוללת טעימת יינות מורחבת וכיבוד קל.

 

סיכום

פרט להמלצות שהבאנו במאמר זה, בישראל פועלים יקבים רבים, קטנים וגדולים, בכל רחבי הארץ. במידה ואתם מחובבי הז'אנר כדאי לנצל את יציאתכם לטבע על מנת לגלות ולהכיר כרמים ויקבים חדשים. מומלץ לבדוק שעות פתיחה ותיאום מראש בטרם תגיעו ליקב, ולוודא שהם אכן פעילים. בשל תעודת הכשרות רבים מהם אינם פעילים בשבתות.