מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייה
סגירה

גן העדן של טבע ותרבות – מה אסור לפספס בדרום אפריקה


דרום אפריקה היא מדינה מגוונת ויפה עם מגוון רחב של אטרקציות, התנסויות ומקומות לראות ולחקור. המדינה שהתברכה בחופים של ים כחול, דיונות אדומות, ערים נפלאות וקולינריה ייחודית, מאפשרת מגוון עצום של אפשרויות ומבטיחה חוויה בלתי נשכחת. מה הם הדברים שממש, אבל ממש, אסור לפספס בדרום אפריקה? על כך במאמר שהכנו.

 10 דברים שחייבים לעשות בדרום אפריקה:


1. הפארק הלאומי קרוגר:

ביקור בדרום אפריקה מבלי לפקוד ספארי, אינו שלם. הפארק הלאומי קרוגר הוא הגדול ביותר באפריקה ומהגדולים בעולם כולו. רק כדי לסבר את האוזן, גודלו כגודל מדינת ישראל והוא משתרע על פני כ-19 אלף קילומטרים רבועים. בצפון גובל הפארק בזימבבואה ובמזרח במוזמביק. הפארק עצמו שופע חיות בר, כולל חמשת הגדולים (פיל, קרנף, אריה, נמר ותאו). הביקור בספארי מאפשר לנו להתרגש עם החיות בסביבתן הטבעית.


2. קייפטאון והר השולחן

הייחודיות של העיר קייפטאון טמון, בין היתר, במיקומה, בין ההרים לאוקיינוס. מעל גגותיה מתנשא הר השולחן שצוקיו מגיעים עד מעל אלף מטרים. רבים שביקרו בדרום אפריקה אומרים כי הביקור בהר השולחן הוא חובה עבור כל מטייל. ואם אתם מתלבטים בין כמה אפשרויות שונות – בחרו ללא ספק בהר השולחן. קייפטאון עצמה היא עיר תוססת וקוסמופוליטית וסביבה טבע מדהים. רכבל אל מעלה הר השולחן (אפשר גם להעפיל אליו רגלית) יחשוף בפניכם נוף עוצר נשימה שלא תשכחו לעולם.


3. רובן איילנד

קח מעבורת מקייפטאון לרובן איילנד, אתר מורשת עולמית של אונסק"ו. אי זה, שפירוש שמו (מהולנדית) הוא "אי כלבי הים", שימש ככלא פוליטי במהלך האפרטהייד. עם ביטול האפרטהייד נסגר מתקן הכליאה בשנת 1996 ומאז הוא משמש כמוזיאון וכאתר תיירות פופולרי. סיור מודרך במקום מספק תובנה על ההיסטוריה של דרום אפריקה ועל מאסרו של נלסון מנדלה.


4. Cape Winelands

אזור הידוע בכרמים משובחים ובנופים מרהיבים. האזור עצמו ציורי מאוד ובו עיירות כמו Stellenbosch, Franschhoek ו-Paarl שם תוכלו להתפנק מטעימות יין, תענוגות קולינריים ונוף יפהפה. אזור היין של קייפ הוא יעד עוצר נשימה בזכות היינות יוצאי הדופן שלו, ההיסטוריה הכובשת, הנופים הנופיים והמטבח המענג שלו.


5. נתיב הגנים

סעו לאורך מסלול הגנים, 160 קילומטרים של שמורות טבע, יערות, שפכי נהרות ולגונות מרהיבות. מדובר באחד המסלולים המפורסמים ביותר בדרום אפריקה - רצועת חוף ציורית בין מוסל ביי ונהר הסטומס. מסלול זה מציע נופים עוצרי נשימה, עיירות מקסימות, חופים בתוליים, שמורות טבע ופעילויות הרפתקאות כמו קפיצת בנג'י וצפייה בלווייתנים.

6. גלו את קניון נהר בלייד המפואר

 אחד הקניונים הגדולים בעולם. תיהנו מנופים פנורמיים מנקודות תצפית כמו חלון האל, בורות המזל של בורק ושלושת הרונדבלים.זהו אחד מאתרי הטבע הבולטים ביותר בדרום אפריקה, הנמצא בחלקו הצפוני של רכב הרי דראקנסברג. מדובר למעשה באחד מהקניונים הגדולים בעולם שאורכן 25 קילומטר ועומקו הממוצע כ-750 מטרים. הנקודה הגבוה ביותר בקניון נקראת Mariepskop והיא מתנשאת לגובה של 1,944 מטרים מעל פני הים. מומלץ לבקר באתר זה, ליהנות מהנופים הפנורמיים בנקודות תצפית כמו חלון האל, בורות המזל של בורק ושלושת הרונדבלים.


7. iSimangaliso Wetland Park

 ממוקם בחוף המזרחי של דרום אפריקה, iSimangaliso Wetland Park הוא אתר מורשת עולמית של אונסק"ו ומציע מערכות אקולוגיות מגוונות לרבות ביצות, יערות, אגמים וחיות בר. צאו לסיור בסירה, צאו לצפות בצפרים או לטייל בספארי ובו היפופוטמים, תנינים, חיות בר וציפורים ממינים שונים.

8. שמורת טבע רובברג

 ממוקמת ליד מפרץ פלטנברג. שמורת טבע רובברג היא שמורת חוף הידועה בשבילים הנופיים שלה, החופים המדהימים וחיות הים והציפורים המגוונות שלה. טיילו בשבילים עבור נופים מדהימים וההזדמנות לראות דולפינים, כלבי ים ואפילו לווייתנים בעונה.

9. סווטו

 הסווטו, היא עיירה אייקונית ליד יוהנסבורג שמילאה תפקיד משמעותי בתקופת האפרטהייד. כדאי להצטרף לסיור מודרך כדי ללמוד על ההיסטוריה שלה, לבקר במוזיאון בית מנדלה ולחוות את התרבות התוססת והרוח של תושביו.

10. הרי דרקנסברג

גם הרי דרקנסברג מעוררי הכבוד הוכרו זה מכבר כאתר מורשת עולמי של אונסק"ו. במקום מגוון מסלולי הליכה, אפשרות לבקר באתרי אמנות סלע בסן, רכיבה על סוסים, או פשוט לעצור לרגע ולספוגו את כל היופי הטבעי והייחודי של רכס ההרים הזה.


אטרקציות אלו מייצגות רק חלק ממה שיש לדרום אפריקה להציע. המדינה מתהדרת גם בחופים מדהימים, שמורות חיות בר מגוונות, ציוני דרך היסטוריים וערים תוססות. זכרו לתכנן את הביקור בהתאם לעונות השנה ותשקלו בחיוך להצטרף סיורים מודרכים או המלצות מקומיות לחוויות הטובות ביותר בכל מיקום.