מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייה
סגירה

מהרגעים המשעשעים במלונאות

מהרגעים המשעשעים במלונאות

 

רפאל מ. עשת – איזנשטדט

מקצוע המלונאות הוא רציני ביותר, שעות העבודה רבות, ריכוז וקשב מרביים נדרשים בכל שעות העבודה, תשומת לב לכל פרט ושמירה על חיוך, רעננות וחיוניות בכל רגע ובכול מצב.

אבל כמובן כמו בכול מקצוע ואולי אף יותר יש רגעים ומצבים משעשעים, רגעים מביכים הגורמים לצחוק ולשיחת היום. מצבים שכאלו יכולים להיות בכל מחלקה במלון ובכל שעות היום.

 

סיפור האורחת העשירה.

במלון, שהוא יוקרתי, 5 כוכבים, על שפת הים בהרצלייה מגיעה אישה בגיל 50-55 לבושה בבגדי מעצבים, שעון יד יוקרתי, משקפיים במסגרת זהב, תיק עור של מעצב ידוע ומבט של "אני כאן", ללא חיוך, סנטר מוגבה. האישה ביקשה לדבר עם מנהלת הקבלה בלבד, המנהלת מיד יצאה אליה, עלמה יפה וחייכנית. האישה בהבעת פנים שיש בה קינאה קלה למראה מנהלת הקבלה האטרקטיבית פונה אליה במילים" אני רוצה סוויטה לחודש ימים, אני מבקשת שתראי לי את כל הסוויטות שלכם שאוכל בחור מביניהן". במלון 80 סוויטות!

מנהלת הקבלה נדהמה והבינה כי לפניה בעיה לא פשוטה, "אני מצטערת אבל יש לנו רק 12 סוויטות פנויות כרגע", "טוב תראי לי אותן" השיבה האורחת בנחת.

מנהלת הקבלה החלה לסייר עם האורחת בסוויטות הפנויות, כל סוויטה נבדקה בקפדנות, תוך משיכת אצבע מתחת לשולחן ועל המדפים לבדיקת אבק, המלון נקי ומטופח.

בכל סוויטה מצאה האורחת משהו שלא היה לטעמה, החדר אינו קרוב לים, צבע הספה אינו לטעמה, הברז במקלחת אינו מבריק מספיק ובכל חדר מצאה משהו בעייתי.

כעבור שעתיים של בדיקת סוויטות, מנהלת הקבלה התחלפה עם סגן מנהל המלון, היא פשוט נפלה מהרגליים. הסגן המשיך עם האישה עוד שעה תמימה, האורחת עברה פעמיים בכל הסוויטות עד שבחרה אחת מהן.

סגן המנהל ירד עם האורחת ללובי המלון כדי למלא את הטפסים הנדרשים, האורחת המתינה ליד הקבלה. מנהלת הקבלה ניגשה אליה הושיטה לה את מפתח החדר, ברגע זה קם אדם כבן 60 לבוש פאר מכורסא בלובי, בידו ספר עב כרס ופנה אל מנהלת הקבלה "תודה על סבלנותך, היום התהליך היה קצר יחסית, סיימתי רק מחצית הספר, בדרך כלל אשתי מסתובבת כך 4- 5 שעות, אני כבר רגיל לכך, ברכות לזריזותכם".

אותה אורחת חזרה גם בשנים הבאות, לאחר שביצעה  הזמנה היו שומרים עבורה את  הסוויטות היפות ביותר, רשמו את כל השגותיה בסיור הראשון ובדקו בכל בסוויטות שהכול מושלם לשביעות רצונה של האורחת. הם הצליחו לקצר את הזמן לשעה אחת. הבעל התלונן שכך אין לו בכלל זמן לקרוא כפי שהיה רגיל.

סיפור ראשון, אחרים יגיעו בהמשך….

 

לימודי מלונאות – קורס מלונאות ויזמות תיירותית במאה ה- 21