מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייה
סגירה

לאן לטוס ב-2023

בחירת יעד לטיול תלויה בגורמים שונים, כמו העדפה אישית, תקציב, תחומי עניין ותנאי הנסיעה הנוכחיים. השנה החולפת, שהגיעה לאחר שנתיים של התמודדות עם סגרי הקורונה וסגירת השמיים, התאפיינה בעומס רב על אתרי התיירות ועל שדות התעופה. נראה שכולם רצו לטוס, ולא משנה לאן, למלא מצברים ולכפר על החסך שנצבר. עכשיו, כשהלחץ ירד, אפשר לתכנן בנחת את התוכניות ולקבוע את היעדים הבאים לטיול. הנה כמה יעדי טיול פופולריים ומגוונים שכדאי לשקול בחיוב בשנת 2023:

 

באלי, אינדונזיה:

באלי, הידועה בחופיה המדהימים, בתרבות התוססת ובנופים עוצרי הנשימה, מציעה שילוב של רגיעה אך מתאימה גם למי שפועם בליבו יצר ההרפתקנות. מקדשים עתיקים, מטבח מקומי מעולה, לצד תרבות ואמנות ייחודיים, הם רק חלק ממה שממתין לכם במקום.

 

קייפטאון, דרום אפריקה:

עיר תוססת המציעה שילוב של יופי טבעי, היסטוריה עשירה וסצנת אוכל ויין משגשגת. בקרו בהר השולחן, חקרו את חצי האי קייפ, צאו לספארי בשמורות ציד סמוכות, וגלו את המורשת התרבותית המגוונת של העיר.

 

ליסבון, פורטוגל:

ליסבון הפכה בשנים האחרונות ליעד אירופאי פופולארי במיוחד. היא משלבת בתוכה כל כך הרבה דברים טובים: מבנים היסטורי, רחובות צבעוניים, חיי לילה תוססים, קולינריה מזמינה ואווירה ייחודית. מי שאינו מסתפק בעיר עצמה, יכול לצאת אל הטבע – לטייל בין הטירות בסינטרה או לנסוע לעיירת הנופש קשקאיש.

 

קיוטו, יפן:

קיוטו ידועה במקדשים המסורתיים, בגנים היפים ובמורשת התרבותית העשירה שלה, היא יעד שובה לב. היופי של פריחת הדובדבן, לצד ביקור במקדשים העתיקים, כל אלה יוצרים חוויה מיוחדת שלא תישכח במהרה. כמובן, אסור לפספס את טקסי התה ואת המטבח היפני המעולה.

 

ונקובר, קנדה:

ונקובר שוכנת בין הרים לאוקיינוס ​​השקט, במערבה של ארצות הברית וצפונית למדינת וושינגטון (סיאטל). היא אמנם עיר די גשומה, אך מלאה באופי ייחודי, אוכל טעים, וסצנה אורבנית בועטת. התרבות האינדיאנית מקבלת בעיר ובסביבתה תשומת לב רבה במוזיאונים ובפסלים שונים. בסמוך אליה אתרי סקי מהטובים בעולם, לחובבי הז'אנר.

מרקש, מרוקו:

שווקים צבעוניים, ארכיטקטורה מדהימה ומסורות תרבותיות עשירות – כל אלה הפכו את מרקש ליעד נחשק עבור מטיילים מכל רחבי העולם ומישראל בפרט. מרקש מאפשרת לתייריה ללכת לאיבוד בסמטאות הצרות, מזמינה לטיול בארמונות ובגנים ההיסטוריים וחושפת אותם לטעמי המטבח המרוקאי האותנטי.

בודווה, מונטנגרו:

בשנים האחרונות הפכה מונטנגרו ליעד אהוב במיוחד על הישראלים, בגלל הקרבה היחסית והמחירים הנוחים שלה. הפופולאריות שלה, יש להניח, רק תלך ותגדל בשנה הקרובה. חופשת בטן גב היא אידיאלית במונטנגרו, עם חופיה הנקיים והמים הצלולים. לצד זאת, היא מתאימה גם למטיילים – הן לטיול אורבני והן לטיול בטבע – למשל במפרץ בוקה.

 

סיכום

העולם, שהיה סגור משך תקופה ארוכה בעקבות מגפת הקורונה, שב ונפתח. לאחר שנה של הסתערות על היעדים השונים, נראה כי השנה נרגעה הסערה. על כן זה בדיוק הזמן, לוודא שהדרכון בתוקף ולבחור את היעד הבא. העולם מונח בכף ידכם.