מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייה
סגירה

5 סיבות למה כדאי להיות מדריכי טיולים בארץ

"אִם יוֹצְאִים מַגִּיעִים לִמְקוֹמוֹת נִפְלָאִים!", כתב ד"ר סוס. הוא צודק. טיולים יכולים להוות תרפיה בהרבה מובנים, הם יוצרים חיבור בין הגוף לנפש, בין האדם לנפש ובין אדם לחברו. על כן, למדריך הטיולים יש חשיבות גדולה ביציאה לטיול. לפעמים הוא יכול להיות ההבדל הגדול בין חוויה טובה לרעה. אבל יש עוד יתרונות למדריכי טיולים בארץ, הנה הם כאן במאמר שהכנו.

אוהב/ת לטייל? הנה כמה סיבות להפוך את האהבה למקצוע מדריך טיולים

 

תחושת שליחות

טיול הוא גשר בין הגוף לנפש, ובין האדם למקום. המדריך הוא זה שמתווך בין כל חלקי הטיול. לטיול חשיבות גדולה במיוחד אצל ילדים ונוער. כאן, נבנים הערכים שעליהם הם מתחנכים – עזרה לחבר, הכרת הארץ, אמונה עצמית וביטחון עצמי, הכרת ההיסטוריה והתרבות המקומיים. לחוויה טובה, מלמדת, מאתגרת ומחנכת, זקוקים התלמידים למדריך טוב. כזה שרואה בעבודתו שליחות, רואה את המטרות לטווח הארוך והקצר באותה חשיבות. מדריך שיודע, שכדי שהילדים יגיעו למקומות נפלאים – עליהם לצאת לדרך. והאמת, כל זה תקף לא רק ילדים ונוער, אלא גם לקהל הבוגר יותר.

 

לאהוב ידע

הדרכת טיולים מחייבת לימוד בלתי פוסק. על המדריך להעמיק בכל התחומים הקשורים למקום הטיול שאותו הוא מדריך. עליו לדעת את ההיסטוריה, את מאפייני התרבות, את העבר לצד הווה כמו גם בראייה לעתיד. קורס מדריכי טיולים מאפשר למדריך הטיולים ללמוד ולהתמקצע בגיאוגרפיה ובהיסטוריה של ארץ ישראל בדרך מאתגרת וחווייתית – ומאפשר לו את הכלים הנחוצים לו כדי להעביר הלא האת הידע.

 

אתגר משתנה

אם אתם אוהבים אתגר, מחפשים עבודה דינאמית מחוץ למשרד, אז יכול להיות שמקצוע מדריך טיולים בארץ מתאים בעבורכם. טיול אחד אינו דומה לאחר, גם אם אתם צועדים באותו מסלול. האנשים המשתנים, הגילאים השונים, הסביבה המארחת, התכנים המועברים – כל אלה הופכים כל יום למשהו אחר, וכל חוויה לייחודית. מדריך טיולים הוא מקצוע מאתגר, המשלב בין חינוך, לטיול, בין אהבת אדם ולניהול – האתגר המשתנה הוא שהופך את המקצוע למהנה וחווייתי.

 

ניהול וארגון

הדרכת טיולים מחייבת יכולת ניהול וארגון. אחריות רבה מוטלת על כתפיו של מדריך הטיולים – חניכיו, המטיילים, רואים בו כדמות המובילה בכל משך הטיול – גם אם הם על האוטובוס, גם אם הם אוכלים ובטח כשהם צועדים במסלול. משכך, מדריך הטיולים חייב שתהיה לו היכולת לארגן בצורה מדוקדקת וקפדנית את הטיול, ועליו להיות בעל יכולת לנהל את הקבוצה שאותה הוא מדריך במשך כל הטיול. בקורס מדריכי טיולים, מוכשרים המדריכים לעתיד בניהול ובארגון הטיול בצורה אחראית ונבונה, גם כדי שהמטיילים יצאו ויחזרו בשלום וגם כדי שחוויית הטיול תהיה הטובה ביותר עבורם.

 

מקצוע שתמיד טוב שיהיה

אהבת הטבע, אהבת אדם וחיבה גדולה לטיולים – הם כמובן מאפיינים שחשוב שיהיו למדריכי טיולים בארץ, ובכלל בעולם. האפשרות להתפרנס מדבר שעושה לכם טוב וגורם לכם הנאה הוא בונוס משמעותי ביותר. מי לא רוצה להרוויח כסף מהתחביב שלו? אם אתם צעירים בתחילת דרככם – תוכלו ללמוד מקצוע שיסייע לכם בתקופת הלימודים לתואר וגם לאחר מכן. אם כבר עברתם דרך ואתם מחפשים שינוי – הדרכת טיולים יכולה להיות השינוי הזה, או אפילו להשתלב בקריירה הנוכחית שלה. כך או כך, בקורס מדריכים תרכשו מקצוע שלא הולך להיעלם בקרוב, ותקבלו סט מיומנויות שיוכל לסייע לכם בכל תחום אחר בחיים, המקצועי והאישי.

-----------

להדריך טיולים בארץ זו שליחות. שליחות להכיר את הארץ לאחרים, ללמד אותם על ההיסטוריה, התרבות, החברה, הגיאוגרפיה והאדריכלות. אולם לצד השליחות מדובר בחוויה גדולה – הן עבור המטיילים והן עבור מדריך הטיולים. הדרכת הטיולים מאפשרת לשלב בין אתגר, לימוד, חינוך והדרכה לבין ניהול וארגון ומאפשרת חיים דינאמיים ומעניינים שאף פעם לא משעממים.