מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייה
סגירה

למה כדאי להיות מדריכי טיולים בחול?

יש אנשים שכששואלים אותם מהי משרת החלומות שלהם הם ישיבו שזו כזו המשלבת בין טיולים לבין לראות עולם. מעין תחושה מתמדת של חופשה אין-סופית. זהו עולמם של מדריכי טיולים בחו"ל. נכון, לא הכל מושלם ולצד היתרונות ישנם גם חסרונות ובכל זאת, הנה 7 סיבות למה כדאי להיות מדריכי טיולים בחו"ל.

לראות עולם

אוהבים לטוס ולהגיע למקומות נידחים (וגם כאלו שקצת פחות)? זוהי מהותה של הדרכת תיירים בחו"ל. מדריכי הטיולים נהנים מלראות עולם. כל מקום פותח צוהר לחוויות קולינריות חדשות, לנופים היסטוריים, ולמציאות תרבותית שלא הכרנו. מדריך טיולים בעולם לומד להכיר מקומות בזכות המקצוע שלו ולומד לחוות את אותם המקומות בצורה שרבים לא זוכים לה.

לשבור את השגרה

עבודתו של מדריך טיולים בעולם היא דינמית ומשתנה כל הזמן. יום אחד אינו דומה למשנהו. המקומות משתנים, האנשים מתחלפים וכך גם האתגרים. בכל יום מתמודד מדריך הטיולים עם שינויים בתוכניות, אתר שנסגר למבקרים, תייר שנפצע, מקרה חירום או מזג אוויר גשום וסוער. המציאות המשתנה נאלצת אותו לחשיבה יצירתית ומציאת פתרונות בשטח בצורה מהירה ולעיתים תחת לחץ.

עבודה לא רגילה בשעות לא רגילות

יש מי שמאוד אוהבים ורגילים לעבודה משרדית, לשבת על הכיסא מול המחשב, לדבר עם הקולגות במהלך הכנת הקפה או שעת הצהריים ולנהל עבודה שגרתית בלו"ז מסודר וצפוי. מדריך טיולים בחו"ל נהנה משעות עבודה לא שגרתיות וזו בלשון המעטה. במהלך הטיול, אחראי המדריך על כל אירועי היום ומשכך הוא הראשון שקם, האחרון שהולך לישון ומוטלת עליו אחריות עצומה. גם על הטיול עצמו וגם על המטיילים ששמים את מבטחם במדריך.  

סיפוק לצד אתגרים

המשמעות של להיות מדריך טיולים בחו"ל היא להתמודד עם אתגרים בלתי פוסקים. שינויים בתוכניות, מפגש עם אנשים, מתן מענה ברגעי לחץ והתמודדות עם אנשים שאינם רגילים או מכירים את המדינה הזרה אליה הגיעו. זהו תפקיד שמצריך התמודדות תחת לחץ ועם יכולת תמרון גדולה, לצד סיפוק גדול מהעבודה.

לאהוב אנשים

הדרכת תיירים כרוכה באהבת אנשים. ביכולת ליצור קשר עמם, להעביר מהידע שלך וגם, לעיתים, לסייע להם בארץ זרה. שלא כמו הדרכת טיולים בישראל, היציאה אל מחוץ לגבולות המדינה, יוצרת קשר הדוק יותר בין המדריך למטיילים. המדריך הוא הכתובת של המטיילים לכל מה שחסר להם – החל מסיוע אדמיניסטרטיבי של נסיעה או לינה והמשך באתרים אליהם יגיעו המטיילים. על המדריך לדעת ליצור קשר עם המטיילים, עליו לדעת להעביר את הידע – הן לגבי המקומות, התרבות והחברה במדינה הזרה והן לגבי ההתנהלות במדינה. עבודה של מדריך טיולים כרוכה באהבת אדם, הן זה המטייל עמו והן המקומי, אותו הם פוגשים במהלך הטיול. מדריך טוב ידע ליצור קשרים עם אנשי המקום, בתפקידיהם השונים, אלו יוכלו לסייע לו בניהול הטיול אך גם בהבנת התרבות החדשה.

הדרכה לצד ניהול

הדרכת טיולים בחו"ל מצריכה, פרט לידע על המקום אליו תגיעו, גם ידע בניהול. המדריך למעשה הוא מנהל הטיול וככזה עליו לעסוק באדמיניסטרציה במדינה זרה, לדעת את חוקיה ואת ההתנהלות במקום. על המדריך לארגן את סדר היום של המטיילים והוא למעשה הכתובת (כמעט) היחידה עבורם בארץ זרה. קורס מדריכי טיולים נותן למדריכים את הכלים הרלוונטיים לביצוע שלל המשימות הללו, לצד ההדרכה והעברת הידע למטיילים.

סקרנות ורצון ללמוד וללמד

הדרכת טיולים בחו"ל מתאימה למי שיש בו רצון עז ללמוד על מקומות חדשים ועל תרבויות שונות מזו שהוא מכיר בישראל. הרצון והיכולת ללמוד בכל פעם על ההיסטוריה של חברה אחרת, על המקומות החשובים לה, נקודות ציון שאסור לפספס, הגיאולוגיה וההיסטורה של המקום, תרבות האוכל הייחודית למדינה, הפולקלור המקומי, אופן ההתנהגות במקום ומנהגים חשובים ואפילו באיזו תקופה של השנה כדאי להגיע לשם. לא כולם סקרנים ללמוד לא בכולם יש את הרצון להעביר את הידע הזה הלאה. לחשוף אנשים לעולם שלא היו נחשפים אליו אלמלא אתה, כמדריך, עושה זאת. הדרכת טיולים בחו"ל היא למעשה עבודה המחייבת לימוד בלתי פוסק.

מדריכי טיולים בחו"ל נהנים מכל העולמות. הם זוכים לראות עולם ולהפוך את זה למקצוע ששכר בצידו, הם נהנים מלימוד בלתי פוסק על מקומות ותרבויות זרים ומעניינים. מדריכי טיולים הם בעלי סקרנות בלתי נגמרת ללימודים בלתי פוסקים וגם בעלי זיקה לאנשים, ובעלי רצון ויכולת להעביר אליהם מהידע שלהם. מעבר לכך, חשוב לזכור שלמדריך טיולים בעולם יש אחריות גדולה למדי, הוא המנהל של טיול במדינה זרה, הרחק מהבית, וככזה הוא משמש ככתובת לתיירים שהצטרפו לטיול. משכך, על מדריך הטיול להיות מנהל טוב, בעל תושייה גדולה ויכולת לעבוד בלחץ ולהתמודד עם האתגרים והמכשולים שבדרך. יש בכך אחריות גדולה אך לצידה סיפוק רב.