מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייה
סגירה

שבוע בכרתים עם ילדים קטנים

טסנו בטיסת ערב ישירה של ישראייר לשדה התעופה הקטנטן בהרקליון, ומשם המשכנו למלון המדהים ביותר שיש באי - 'אמירנדס' מרשת גרקהוטל שנמצא 15 דק נסיעה משדה התעופה לכיוון העיר חרסוניסוס. ריזורט ענק על הים עם חוף פרטי, מגרשי כדורגל וטניס, מועדון ילדים ועוד.

אמירנדס מרשת גרקהוטל

לאחר שקמנו ונהננו מארוחת הבוקר, שכרנו רכב מאדון בשם פאריס שיושב בחרסוניסוס. הוא הביא לנו את הרכב עד למלון עם מחיר מצוין ושירות מעולה, נסענו לאקווריום שנמצא על יד הרקליון "כריתהאקווריום", 8 דקות נסיעה מהמלון בכביש מהמם על הים, חניה חינמית, כניסה מוזלת לסטודנטים וחינם לילדים מתחת לגיל 5. פתוחים כל השנה. ניתן לסייר במקום בערך שעה, מקום נחמד והילדים נהנו. 

לאחר מכן נסענו כמובן לג'מבו בהרקליון, שימו לב, יש להם שני מבנים גדולים שצמודים אחד לשני ומציעים דברים שונים. מציע להיכנס לשניהם. ומשם חזרנו ליהנות מהמלון.

ביום השני שוב שכרנו רכב ונסענו לכיוון העיר איוס ניקוליוס, התחלנו את היום שלנו בכפר פלקה, שם החנינו את הרכב ליד הטברנות, ולקחנו סירה ישירה לאי ספינלונגה (אי המצורעים / האי של סופיה), המדרחוב בפלקה היה חצי פתוח, ונראה שכשיהיו הרבה תיירים נחמד יהיה לבקר שם. הסירה יוצאת מהמדרחוב כל חצי שעה, כרטיס הלוך חזור למבוגר עולה 10 יורו (לילדים מתחת לגיל 5 חינם). השייט כ-15 דקות בלבד. 

כריתים

באי ספינלונגה ישנו תשלום על הכניסה - 8 יורו לאדם מבוגר. האי מהמם. המון נופים, פרחים, מבנים עתיקים. ניתן לשבת בכל מקום כמעט על המים לפיקניק. אנחנו הסתובבנו עם עגלת תינוק וזה היה בסדר. כל הסיור על האי לקח לנו כשעה וחצי בנחת.

לאחר מכן חזרנו לרכב ונסענו לאלונדה, מדרחוב יפה וקטן. משם המשכנו חזרה לכיוון השוק באיוס ניקוליוס, מצאנו חניה קרובה והסתובבנו ברחבי המדרחוב ובאגם שנמצא בעיר. הנסיעה בין המלון לפלקה ארכה כשעה וזה בהחלט היה שווה את זה.

מבנים עתיקים

ביום השלישי נסענו שוב להסתובב בהרקליון, החננו את הרכב בכניסה לרחוב דדדולו והסתובבנו רגלית באיזור, עצרנו בכיכר ארבעת האריות, המשכנו לכיוון גן משחקים קטן, משם לנמל של העיר ומשם חזרה ברחוב מרכזי אחר לרכב. כל האיזור שם יפה ומתוייר. 

ביום הרביעי עברנו למלון מדהים אחר בצד השני של כרתים על יד חאניה, מלון אברה אימפריאל. נסיעה של שעתיים וחצי עם נופים יפים וכבישים משובשים. ביום חמישי נסענו לאגם קורנאס ועשינו שיט בסירת פדלים עם הילדים. ממש יפה ומומלץ. משם המשכנו להסתובב בעיר העתיקה של חאניה, העיר הכי יפה, ביקרנו בבית הכנסת העתיק וכמובן שביקרנו שוב בג'מבו.

סירות פדאלים באגם

ביום השישי נסענו עם רכבת תיירותית פתוחה לכפרים באיזור המלון שלנו, ביקרנו במשקים פרטיים ובמפעל לשמן זית.

במוצ"ש נסענו לשדה התעופה בהרקליון לטיסה ישירה לארץ (יש תקופות עם טיסות ישירות גם מחאניה).

תהנו!

כריתים