תקנות ביטול עיסקה בתיירות
מהיום צרכן רשאי לבטל כל עסקה לרכישת טיסה היוצאת מישראל וחוזרת אליה תוך 14 יום מביצוע העסקה, ובלבד שעד מועד הטיסה נותרו לפחות 18 ימי עבודה. אפשרות זו לביטול קיימת רק לעסקה פרונטלית של הלקוח במשרדי החברה. דהיינו, הלקוח חייב להיות במשרד הנסיעות ולבצע הזמנה מול הפקיד.
מה ההבדל בין זה לבין ביטול טיסה דרך עסקת מכר מרחוק?
ביטול טיסה שהוזמנה באמצעות טלפון או אינטרנט, אפשרי גם כן עד שבועיים מיום העיסקה, ובלבד שנותרו לפחות 7 ימי עבודה לפני היציאה. דהיינו, יש ללקוח יתרון בהזמנה בדרך מכר מרחוק.
עוד נקבע בתקנות כי לא ניתן יהיה לבטל עסקה לרכישת שירותי תיירות חוץ המתחילים והמסתיימים במלואם מחוץ לישראל, כמו: הזמנת מלון בחו"ל, רכב בחו"ל, כרטיסי תיאטרון בחו"ל, טיסה מחו"ל או טיסת המשך הניתנת על ידי חברת תעופה אחרת.
יתר הוראות ביטול עסקה בתיירות על פי חוק הגנת הצרכן נותרו בעינן.
מאת: עו"ד רום נחמן